ENHÖRNINGAR ÄR ETT MAGISKT DJUR

Jag gillar inte söndagar. Anledningen är enkel. Det är en klämdag mellan roliga helgen och den bittra verkligheten som snart kommer omfamna en. När jag blir stor ska jag bli president. I Sverige. Då ska jag ta bort söndagen. Den ska istället heta Öldag. På Öldag måste alla vara glada och bjuda varandra på saker. Sakerna kan variera ( beroende på vad man vill bjuda på förstås ) men typ kakor , sin nya bil eller grannens hund. På Öldag måste man också gå ut på krogen. Inga åldersgränser finns på Öldag så du kan ta med dig din dagisgrupp på en jägermeister på Corona eller låta din 14-åring bränna sitt barnbidrag vid blackjack-borden på O´learys. På Öldag skulle jag vilja bli bjuden på en Enhörning. Jag tycker att dom är fina. Fast när jag är full skulle jag bara råka peta den på hornet så att den dog...men det gör inget för när jag är president kommer jag ha en enörnings-uppfödnings-ranch på Sofiehem. Så jag kan typ hämta en ny när jag vill. Till 1 enhörning behövs : En häst , ett horn , fågel-vingar och lite karamellfärg. Sen blandar man bara det i en bunke och tillsätter lite vatten...grädda sedan i ugn i 225 grader tills den får en fin yta. Sen är det bara att klappa på! Fast akta hornet. Hmmm vad mer...joo , jag var på Krogen Krogen igår. Det var kul. Jag blev full. Jag förstod inte vem jag var eller var jag var. Då passade Johan på att försöka lura ner mig i hans säng. Just när han skulle kyssa mig så blev jag nykter och sprang ut. Tur. Jag hade inte velat ha bakisångest över det idag. Jag såg en snowboardfilm igår. Jag såg den på Krogen Krogen. Den var bra. Jag blev mest fascinerad över att den var fint gjort. Jag kanske är bög? Jag skakade av mig den tanken och gick till baren. Jag fick 4 öl av han som äger stället. Jag drack upp dom. Det var något jag inte borde ha gjort. En tjej raggade på mig. Jag blir generad av sånt. Hon sa att hon gillade mitt band. Då sa jag att jag tyckte att hon hade dålig musiksmak och gick därifrån. Hon tittade inte mer på mig.

Jag lagar kyckling nu. Det är gott. Det är också sjukt att det är ett fågel-barn. Jag borde sluta äta barn. Det låter konstigt att säga det. Det var därför man döpte det till "kyckling". Jag har tänkt på en sak. Varför finns fiskbullar i hummersås? Det är helt cp-stört. Det är en kombination av 2 saker från samma ställe. Alltså fisk med en sås gjord av nåt som man närmast kan förknippa med just fisk. Det är ju typ som att äta Älgkött med Bäver-sås. Men du hör ju själv....

Ja just ja....min brorsa heter Tomas och jag heter Ulrik. Balansen mellan dessa namn finns inte. Tack mamma och pappa...var ni höga? Nu ska jag äta. Vi ses!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0