1 ELLER 2?

Idag var jag på stan ett tag. Jag var närmare bestämt på Balders och käkade lunch med Karpen och Cribbe. På väg därifrån gick jag till Nanna , på Vasaplan , och köpte cigg. Sen sneddade jag över Vasaplan i riktning mot Sytembolaget. Där , vid en av bushållplatserna , träffade jag en snubbe jag umgicks mycket med när jag var liten. En barndomsvän med andra ord. Han försvann ett tag där på mellanstadiet nån gång och dök senare upp på Gymnasiet där vi gick i samma klass. Jag visste att han , som många andra av oss Ålidhemmare , hade en taskig uppväxt och hade under åren hört att han knarkade rätt kraftigt. På gymnasiet var det hasch som gällde. Det rökte han varje dag. Som typ till lunch. Istället för makaroner och köttbullar drog han en joint och blev ordentligt mätt. I alla fall i skallen.  Nu vet jag att han går på tjack. I sinne också. Så när jag träffade honom var det precis som att träffa en 50-årig pundare. Balansen , sättet att sluddra , lugnet , ögon som är halvt stängda var slående likt. För att inte tala om de halv-taskiga kåken-gaddningarna han hade på händerna. Hur som helst. Mitt under samtalet , om hur vi mår och vad vi gör nu för tiden , ställer han frågan : Du då? Du super bara nu eller? Ungefär som att antingen super man ( nr.1 ) eller så tar man tjack ( nr.2 ). Jag svarade givetvis nr. 1 och brydde mig inte om att tillägga att tillsammans med nr.1 så gör jag en massa annat , tex spelar musik , jobbar , motionerar osv. För tillsammans med nr.2 så verkade han bara "chilla". När han inte "chillar" så tar han alltså tjack. Ganska sjukt hur olika personers världar kan skilja sig så kraftigt. Vad väljer du? 1 eller 2?

Kommentarer
Postat av: micaela

visst är de tråkigt när ingen kommenterar :) läser din blogg lite då å då :) ha en trevlig måndag!

2008-05-05 @ 03:21:17
URL: http://msquinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0