Draken & Julen

Jag tänkte inte blogga idag. Man bloggar inte på måndagar. Men en drake tvingade mig. Den heter Kajsa och den gillar tydligen när jag bloggar. Den hotade med att förstöra julen i år om jag inte bloggade. Så jag hade med andra ord inget val.

Jag känner mig alltid stressad i December. Det har nog med julen att göra. Det känns ungefär som att alla människor runt omkring mer eller mindre blir galna. Jag var på stan igår. Första advent är en speciell dag och alla affärer har öppet även fast dom egentligen har stängt. Det är ungefär som att alla blir belönade ,för att det är första advent, med att affärer håller öppet på en söndag. Ja , du hör ju. Folk vaknar , blir galna och drar in till stan. Men det är väl kanske julstämningen man vill åt? Jag hade ingen julstämning. Det kanske berodde på att jag drack 700 öl i lördags.  Här är några andra saker som man kan bli stressad av:

1. Slutet i Sagan om ringen
2. 14.58 en lördag och du är utan öl.
3. Du bor i en 1:a och halva din lägenhet börjar fet-brinna.
4. Perssons sätt att spela World of warcraft på.
5. En drake som hotar att förstöra julen om du inte bloggar.

Jag ska på Ica Maxi ikväll. Jag ska köpa ballonger. Inte av någon speciell anledning. Ibland vill jag bara tom-köpa saker. Som den där gången när jag var på festival och bara hade 100 spänn att klara mig på i 3 dar och jag köper en rosa , för kort t-shirt som det står " Stay golden pony-boy " på för 99kr.

Hej då


"om inte du bloggar så kan ju du fet-glömma julen i år , din jävel"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0