KARMA

Jag tror på karma. Typ , what goes around comes around....fast jag tänker inte på det så , för det låter sjukt nördigt. Det är bara i filmer man kan låta cool och säga "What goes around comes around". Men jag tror ändå på det. Alltså att ifall man beter sig som en apa mot andra människor eller bara i allmänhet så kommer karma söka upp dig en dag och ge dig den fetaste käftsmällen av alla. Det tror jag på. Eller man kan säga att jag är helt säker på att livet funkar så. Det vore
konstigt om människan kan gå igenom livet , agera helt hänsynslöst och samtidigt aldrig få ett bakslag som lämnar en tankeställare. Jag försöker hålla mig från att agera hänsynslöst. Ibland kan det inte hjälpas förstås...men det finns en skillnad. Skillnaden är mellan "avsikt" och "inte med avsikt". Tex om en gammal tant vill ha hjälp över gatan kan jag välja mellan att med avsikt säga "Fuck off and die" och löp-träna över gatan utan att hjälpa henne eller så kan jag helt utan avsikt välja att inte kunna, även om jag vill , eftersom min kropp innehåller en bomb som exploderar om jag rör gamla tanter. Så funkar det. Med avsikt eller inte med avsikt. Det är bara att välja. Väljer man "med avsikt" så kommer livet pissa en i ögat en vacker dag. Försöker man så gott det går men måste ibland välja "inte med avsikt" så går det nog bra hela livet ut. Så nu är min stora fråga : Vilken dum jävel har gjort ett sånt enormt felsteg som gör att alla vi andra får dras med :

1. Reklamer om Jamba ringsignaler
2. Brittiska versionen av Pimp My Ride
3. Syftet med naken-hundar
                   &
4. Chris Jones oförmåga att svara i telefonen

Ifall du vet vilka som ligger bakom dessa moment så kan du vänligen ta deras adress och telefonnummer så att jag kan få tag på dessa snarast. Jag pallar fan inte att dras med skiten längre. Jag eller någon annan förtjänar inte detta. Nu ska jag gå ut och skrika. Ha en fantastisk kväll!


Kommentarer
Postat av: Piss Jones

Kanske inte svarade i veckan för att jag jobbat natt och sover till middag... antingen väljer du lr någon annan... antingen sitter jag vid telefonen dygnet runt... lr behåller jag jobbet och när jag väl är ledig sitter hemma och gör låtar som jag gör allra bäst när jag inte blir störd.

2008-12-19 @ 00:18:01
Postat av: Chris Piss

Kanske inte svarade i veckan för att jag jobbat natt och sover till middag... antingen väljer du lr någon annan... antingen sitter jag vid telefonen dygnet runt... lr behåller jag jobbet och när jag väl är ledig sitter hemma och gör låtar som jag gör allra bäst när jag inte blir störd. hur som helst så är det lasses fel, han är arg för att vi inte besöker honom nere i märsta...

2008-12-19 @ 00:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0