KÄRLEK TILL ALLT

Idag har varit en bra dag. Dom flesta dagar är bra för mig. Men idag har varit lite mer speciell än andra. Jag har inte fått något och ingen har blivit kär i mig. Jag har heller inte hjälpt någon eller gett bort något fint , men min syn på sommaren i Umeå har förändrats. Eller sommaren i allmänhet.  Min själ fick ett lyckorus kan jag även tillägga. Jag har under senaste tiden lärt mig att umgås med mig själv. Jag har funnit en sida hos mig jag inte visste fanns. Och den sidan är jag jätte stolt över att jag har. Dagen började med att jag cyklade själv till Nydala. Där hittade jag en brygga som låg lite avskilt från allt annat. Jag lade mig där och solade och lyssnade på sjukt bra musik. Sen badade jag för första gången i år. Det var ganska kallt. Men jag övertalade mig själv att bada. Ingen sommar utan bad. När jag var mättad av solandet och badandet cyklade jag hem. Väl här hemma kände jag mig rastlös. Jag hade med andra ord inte hängt klart med mig själv. Jag satte mig på cykeln och trampade ner mot älven. Jag kom att tänka på att min bror Tomas berättat att han varit ute och promenerat längs älven i riktning mot Baggböle osv. Jag gav det en chans. Och jag blev jävligt överraskad. Cyklar man längs älven , ca 5 min från stan , så kommer man till den perfekta sommar-idyllen. Stora ängar , gamla hus , älvs-forsar , grönska , hästhagar , fina blommor , fina badplatser , och allt detta lyfts fram av ett underbart solsken. Jag cyklade så långt jag orkade. Jag hade inget vatten med mig och kände mig rätt svag efter ett tag i värmen. Jag hittade tillslut ett ställe där älven bröts upp i forsar. Längs älvs-kanten låg stora stenar och jag valde en som jag satte mig på. Jag stängde av Mp3-spelaren. Vilket otroligt naturfenomen. Jag har aldrig njutit så mycket av livet som jag gjorde i den stunden. Allt kändes så bra. Ingen stress , inga bilar , ingen telefon....bara jag , Herr Fors och Fru Skog. Jag kom på att det jag såg och kände var säkert precis hur Astrid Lindgren måste ha känt när hon målade upp sina sommmarbilder för oss läsare. Det finns. Men man måste söka lite. Eller i det här fallet endast sätta sig på cykeln och rulla 5-10 min från stan. Jag stannade 1 timme ungefär innan jag rullade hemmåt. Under den timmen hade jag allt. Välbehag i massor. Gör som jag. Bli bästis med dig själv och upptäck allt. Särskillt den svenska sommaren. Det är du värd. Sov gott.

Kommentarer
Postat av: ronja

haha det var typ i vännäs du hamnade :P

2008-07-05 @ 17:28:01
URL: http://ronyafer.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha jag älskar din blogg, du borde uppdatera oftare ;)

2008-07-11 @ 11:21:18
URL: http://jennajameson.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha tack så mkt! ja vet...jag ska skärpa mig!

2008-07-11 @ 17:59:16
URL: http://jennajameson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0