PÅSK-HAREN

Just i detta nu , samtidigt som jag skriver detta , är jag inloggad på Myspace och lyssnar på Anberlin´s nya låt "Disappear" från deras kommande skiva "New Surrender" som släpps i september. Den är förbannat jävla bra. Jag blir arg. Så bra är den. Faktum är att jag inte bara skriver och lyssnar på musik. Jag dricker även öl. Funderar på att röka cigg och kommer snart att prata i telefonen. Jag kliar mig också på foten. Fast där ljög jag...jag kliade mig inte alls på foten. Jag bara lade till något så att du skulle tro : "Åhhh shit! Killar kan fan göra sjukt mycket samtidigt ändå!!"  Så kul var det. Men nu tänkte jag hoppa in på dagens ämne. Fast först ska jag röka , och det är sant. Vänta....så , då var det klart. Det kändes coolt.


Idag när jag kom hem från jobbet ställde jag mig i duschen. Plötsligt slog det mig....vem fan i helvette kom på att det låter grymt ok att säga till sina barn att : "Imorgon barn! Då kommer påsk-haren! När ni vaknar finns ägg under era sängar!"?
Du hör ju själv hur utvecklingsstört det låter! Om inte så...
Är det så att påsk-haren typ "värper" ägget , som är godis-fyllt (utom i Ryssland , där får barnen deisel) , och sedan lägger ägget under sängen eller gör haren allt på plats? Och isåfall , vart tar haren vägen när den värpt klart? Springer den ner i hallen , öppnar ytterdörren och drar hem? Har då haren , i från första början gjort inbrott? Betyder det att ifall man bjuder på godis så är det ok att bryta sig in hos vem som helst och ligga under deras barns säng och äckla sig? Vem kommer på att det just ska vara en hare som kommer? Det skulle vara mer logiskt med en kyckling. Små gula kycklingar ställs ju alltid fram runt påsk. Men ingen hare. Den kommer bara med sitt ägg fyllt med godis. Sen nämns den inte mer. Det är som att haren en gång i tiden var totalt utfryst och aldrig användes i schyssta sammanhang av oss människor. Och sen kommer nån retard på att : " Åhh , haren kan ju faktiskt få komma med ett ägg till barnen till påsk!".
Men vafan...harar föder ju levande ungar..om man ska se det helt logiskt. Varför i hela jävla världen skulle dom  ha ett ägg?  Och ifall jag var hare , och hade ett ägg fyllt med godis , så skulle jag hyra Die Hard 2 och ha en grym kväll. Och ja , jag förstår väl att man självklart bygger upp sånt här för barnen. Och det är jätte bra! Jag älskade påsk-haren som liten. Jag var också tjock. Men , man får inte låta folk som röker hasch bygga upp historierna. Det blir ju bara fel. Men jaja , nu var det sagt! Min säng har inga ben...den står på golvet. Vart värper haren ägget nästa år? Nu blir det mer öl! Ha en fantastisk helg! Tja!
//UKEN


" Jag värper ett cigg-paket , genom huvudet , till Uken!"

Kommentarer
Postat av: Tess Tess

Härlig teori du har på detta :D

Men det är väl samma sak som med tomten, vem vill ha en skäggig gubbe som bryter sej in för att lämna jul klappar och äta upp ungarnas kakor ^^

2008-07-18 @ 00:32:37
URL: http://thereisa.blogg.se/
Postat av: Kajsa

alltså hahaha jag orkar inte!!! humor på hög nivå :P

2008-07-22 @ 00:58:19
URL: http://kajs.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0