EN ANSÖKAN

Barn gillar mig , och jag gillar barn. Såklart menar jag inte på ett äckligt sätt , såvida du inte tycker att high-fiva med dem är ett tydligt tecken på att man vill ligga med dom så är jag ju "busted". Men då skulle du också vara dum i huvudet och skulle bli tvångsplacerad på "Jag är dum i huvet-ön" (mer om den sen). Skämt och sido. Härom månaden stötte jag ihop med ett gäng lärare som tyckte att jag var kung. Jag berättade om min period som lärare. Jag jobbade som musiklärare på Hedlunda och Östermalmsskolan för många år sedan. Lärarna tyckte att jag skulle komma och hälsa på i deras skola då dom saknade bl.a musiklärare. Sagt och gjort. Väl där träffade jag även rektorn. Hon hette Marianne. Marianne tyckte också att jag var kung. Detta tyckte även hela skolan. Till och med vaktmästaren. Marianne blev hel-sugen och , i princip , bad mig att ansöka om tjänsten. För fan! , tyckte jag och begav mig hemmåt. Min ansökan såg ut så här :

Hej!

Mitt namn är Ulrik Bjuhr. Jag är 26 år och arbetar för tillfället som målare. Jag är även musiker men kan för stunden inte livnära mig på det som yrke. Då skulle jag vara tvungen att sälja min själ till Bert Karlsson. Och du vet lika bra som jag att han bara skulle äta upp den. Nåja. Som du vet var jag i kontakt med Peter Åström som jobbar som Gymnastiklärare. Peter och hans kollega , Marit Hansson , bestämde en besökstid för mig på skolan. Detta mest för att jag skulle förstå hur situationen såg ut och ifall det var något jag skulle kunna tänka mig att arbeta med. Jag var mållös. Jag älskar att arbeta med människor. Så säger alla i sina ansökningar , även idioterna som ansöker som städare i London och behöver pengarna för att kunna kröka , och jag tänker inte vara annorlunda. Skillnaden är att jag inte är en idiot och skulle heller inte vara särskillt sugen på att varken städa eller bo i London och kröka. Jag har jobbat som lärare på Hedluna och Östermalmsskolan. Jag undervisade i musik. Som du ser har jag skickat med mitt CV med mina omdömen. Där står det ju tydligt att alla på Hedlunda och Östermalm tyckte att jag var kung. Så , med andra ord så blir du jätte glad ifall jag tar tjänsten och givetvis jätte ledsen om jag inte gör det. Jag ska tänka på saken och hoppas att du inte ligger sömnlös de närmaste nätterna. Jag kommer inte ligga sömnlös, för jag har ett jobb vilket fall som helst.
Då får DU tacka för min ansökan och dina förhoppningar är nu skyhöga. Jag ska kika ett avsnitt av Sex And The City och se om jag blir smartare. Blir jag det är det klappat och klart! Vi ses!

MVH

Ulrik Bjuhr
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

HAHA åh, just gotta love you!!!

2009-04-07 @ 19:11:18
Postat av: Tess

Hehe så j*vla nice alltså ^^

2009-04-08 @ 00:11:54
URL: http://thereisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0