ISKALLT

Jag har ingen värme i min lägenhet. För drygt 1 vecka sedan tyckte jag att det hade blivit kallare här. När jag nyss kom hem var det kallare än någonsin. Jag tittade till elementen. Dom var skruvade på max. Alltså i det här fallet på 5. Det var nu ett ypperligt tillfälle att ringa min finske fastighetsskötare Micke. Han var ute och skottade. När jag berättade om mitt problem skrattade han lite lätt. Han förklarade att huset jag bor i är byggt på en gammal forn-nordisk gravplats för isbjörnar , och just därför borde jag nästan själv kunna lista ut att isbjörns-spöken inte sprider värst mycket värme. Men han skulle komma förbi och titta till problemet. Kanske har isbjörns-spöket stängt av någon värme pump eller satt någon viktig del på elementet ur funktion. Varför den skulle göra det är en bra fråga. Jag betalar min el och äter helst inte björn. Det måste vara för att jag har slutat ha fisk under soffan.

"Du Uken , du kommer frysa dicken av dig om du inte ger mig en firre!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0