LAM

Världens lamaste människor brukar börja sina dikter med " rosor är röda , violer är blå". Jag har alltid retat upp mig på det. Det finns inget lamare än att uttrycka sig på ett sånt sätt. Vart eller hur man än gör det. Typ " snö är vitt och rött vin är rött". Jaha? Der vet man ju redan om. Fast idioten som började med "rosor är röda..." kanske läste upp all sin skit för blinda. Vad vet jag. Men hur som helst så tänkte jag just på det , "rosor är röda , violer är blå". Varför heter det "violer är blå" när viol närmast förknippas med violett som i sin tur förknippas med lila. Och om jag inte har varit full som fan så kan jag svära på att jag även sett lila violer. Fast det kanske finns olika färger? Men varför skulle man då påpeka att just violer är blå? Åhhhhh , helvette vad lam jag blir. Nu ska jag försöka lista ut något helt annat istället! Som till exempel varför Sex And The City anses vara en bra serie. Är det karaktärerna eller är det handlingen som gör serien tämligen absurd? Nåväl , vi bor ju i Sverige. Jag drar på bio. Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0