EN TRIP

Fan , idag är jag trött...smått förkyld också. Men det gör inget. Jag är glad ändå. Igår var en sjukt lång dag. Jag vaknade 05.45 och var taggad som fan. Jag och Chrillaz skulle åka flyttbuss till Östersund och hämta hem våran käre vän Dan The Man. Han har bott där ett tag nu men kom på att det var dags att komma hem från skiten så han betsällde mig och Chrillaz som räddare. Sagt och gjort. Resan bjöd på en hel del. Dit gick det alldeles förträffligt! Vi åkte via Ö-vik och Sollefteå istället för ångest-vägen via Åsele. Vi rökte cigg och lyssnade på pop-punk. Hittade även en kvarglömd bland-skiva som någon hade glömt i bussen. Vi kastade ut den genom fönstret när vi hörde innehållet. Väl framme i Östersund gick det fort. Packade bussen på 20min och begav oss hem till min brors fästmö Hella och hennes underbara 3-åriga dotter Tua-Lovisa. Min bror Tomas var där och bjöd på Tacos. Han flyttar dit i juni. Hoppas han inte skjuter sig själv. Inte pga Hella och Tua förstås. Nu börjar det roliga. Det sög typ hittills. Danne skulle stanna till och lämna tillbaka en dammsugare hos några kompisar innan vi lämnade ö-sund. Väl där så träffade vi en kille som alltså bodde i Östersund , är Syrian , uppvuxen i England och hette "Deutschmann" i efternamn. Sjuk blandning. Jag skrek-skrattade inombords. På vägen hem såg vi en död ren liggandes på vägen , en levande vid vägen (som ångrade sig och sket i att gå över) , en vit hare , en räv (Chrillaz såg bara dens svans) , en sorts skogs-mus som blivit "road-kill" , en fallande stjärna och 3 ö-viksbor i en BMW som var ute och drog en sväng runt Max i Ö-vik. Såklart satt 2 as-lama killar i framsätet och 1 full tjej i baksätet. Hon vinkade lite lätt till oss. Den drack också en cider och dens smink hade runnit ner för kinderna. Den hade nog gråtit för att dens pojkvän , som säkert körde , hade tagit hennes studiebidrag och köpt delar till sin BMW som han inte behöver egentligen men ändå köper för att han och den andra killen där fram (som säkert hette Stor-Erik) tycker att meka är det fränaste som finns. Genomskinligt. Vi drog hem till Umeå med hedern i behåll och kunde lätt konstatera att en nykter fredag , mer eller mindre , är coolare än det mesta. Men ikväll ska jag unna mig en vin. Hej då

Signerat UKSTAR

Kommentarer
Postat av: Lisa

vilket äventyr! :O

2009-03-29 @ 15:05:07
URL: http://dagismamman.blogg.se/
Postat av: Knatti

Lätt att han hette Stor-Erik. Eller Janne.

2009-04-06 @ 18:18:32
URL: http://intblyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0