LÄSARBREV 8

Hej!

Gud vilken underbar blogg! Vilken kanonidé att låta folk skriva och få sina tankar och frågor besvarade. Hade jag skrivit bibeln hade jag bytt ut Jesus mot Uken. Men nu till saken. Jag köpte en sprillans ny hund förra veckan. Min gamla har jag tappat bort. Jag har döpt den nya till Hundis. Men den verkar inte fatta att den heter det. Jag ropar och ropar men den kommer inte. Vissa kan ju till och med säga till när dom vill att hunden ska sitta eller ligga. Har jag köpt en utvecklingsstörd hund kanske? Hur ser man det isåfall? För en av dens tassar är lite mindre än dom andra.
Det är pinsamt att vara ute och gå med den när den inte lyder. Jag får som mest ge den på käften hela tiden. Hjälp!

Jörgen



Svar: Tjena Jörgen! Jag är inte hundägare själv. Dock är jag uppvuxen med hund så jag kan klokt säga att du aldrig kommer få din hund att lyda genom att prata med den. Du måste ge den saker. Hunden lyder för att den får saker. Den vet att den ska göra på ett speciellt sätt för att bli uppskattad. Att människan kallar hunden för våran bästa vän är ganska idiotiskt. Den är inte våran vän. Men det förstår inte vi. Bara jag. Och det allra viktigaste är att du är dum i huvudet.

Hej då!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0